zeepier-op-leka-mei2017.reismee.nl

We zijn ingepakt!

Rokende telefoons vanwege de whatsapp berichten. Dat inpakken is niet zo maar iets. Helaas kan niet alles mee. 8 blikjes bier en wat eieren blijven achter. Prijstechnisch niet echt slim want brood is goedkoper dan alcohol in Noorwegen. Maar ja, om te voorkomen dat alles gaat liggen rollen, moeten die boxen ook vol en dan werkt brood weer beter dan blikjes bier! Het klinkt gek, maar het grootste probleem is eigenlijk om je handbagage aan het maximum gewicht te krijgen. Daar heb je echt een vacuumzak bij nodig om het volume zo klein mogelijk te krijgen en dan nog is het moeilijk.

Zo'n vacuumzak is overigens ook handig in je koffer of reistas om te voorkomen dat je molen, reels, flessen wijn, blikjes bier en andere breekbare spullen tegen elkaar liggen te stoten. Het wordt gewoon een stevig pakket en je voorkomt schade door de inertie van je spullen.

Maar goed alles zit erin. Op het laatst nog wat tussen reistas en handbagage uitgewisseld om dat laatste kilootje op de plek te krijgen. Nu maar hopen dat onze weegapparatuur dezelfde gewichten geeft als die van Schiphol. We zitten met een totaal van 279 kg, maar slechts 1 kg van ons maximum.

Wat anders is de drukte op Schiphol. Vanmorgen bij het inchecken kreeg ik al direct de waarschuwing om toch echt 3 uur tevoren aanwezig te zijn. Lekker uitslapen is er dus niet bij! Nu maar hopen dat er geen of maar beperkte vertraging is. We hebben in Trondheim wat tijd want onze bus vertrekt pas om 14:40 terwijl de geplande aankomsttijd van onze vlucht 11:30 is.

Ben benieuwd of George in de gaten heeft dat er morgen nog steeds krachtige wind (6 á 7 bft) staat voor de kust in de regio daar en dat we een stukje open water over moeten van Namsos naar Rørvik. Vorig jaar september toen Fjæremark, Wim en Niels er langs kwamen was het daar ook fiks hobbelig.

Zo iedereen is weer op de hoogte. Ik ga mijn boterhammetjes voor morgen onderweg maar eens klaar maken. Ja, vanaf Trondheim naar het huis duurt zo ongeveer 6 á 7 uurtjes en in die tussentijd is er geen eten te krijgen. Dus zelf wat meenemen.

Pier en Wipper

Fijne vakantie

edu

Goede reis en veel vang plezier.

Willem Entrop

Ik wens jullie een goede reis toe en uiteraard straks een goede vangst.

Rinus

Goede vangst en veel plezier zonder die blikjes bier